יעקב אשר: "ההוראה של הגראי"ל נתנה בהירות גדולה"

    "ההוראה האת נותנת בהירות גדולה. ככה אי אפשר להמשיך, לא ניתן להם דריסת רגל בנושאים חינוכיים ופדגוגיים. התרגלנו שמעמיסים עלינו עוד ועוד, זה דבר שלא קיים בשום מגזר ואין שום סיבה שזה יהיה לנו בגלל אמונתנו ובגלל הבחירה שלנו לחנך את ילדנו בדרך התורה"
    ישראל פריי 3 Comment on יעקב אשר: "ההוראה של הגראי"ל נתנה בהירות גדולה"

    ראיון נרחב של מזכ"ל דגל התורה "יש במחוז החרדי מפקחים עם אג'נדה להצר צעדנו ולחנך אותנו אחרת" • לטענתו, 'רוח המפקד' של שר החינוך בנט שכוונותיו טובות, לא מחלחלת לפקידות בשטח • "הוראת הגראי"ל ברורה, כל התערבות פדגוגית תיתקל בסירוב מוחלט"

    ח"כ יעקב אשר צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
    "ההוראה האת נותנת בהירות גדולה. ככה אי אפשר להמשיך, לא ניתן להם דריסת רגל בנושאים חינוכיים ופדגוגיים. התרגלנו שמעמיסים עלינו עוד ועוד, זה דבר שלא קיים בשום מגזר ואין שום סיבה שזה יהיה לנו בגלל אמונתנו ובגלל הבחירה שלנו לחנך את ילדנו בדרך התורה"
    8:13
    19.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on כמה, איך ומתי אפשר להסתכן למען הפרנסה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביטוי רהוט וסדור לזעקות השבר של מנהלי המוסדות שעלו היום בכינוס איגוד מנהלי הת"תים בהשתתפות הפוליטיקאים החרדים, נתן ב'מהדורה המרכזית' מזכ"ל 'דגל התורה' ח"כ לשעבר יעקב אשר, שהסביר את מצוקת מוסדות החינוך מול המחוז החרדי במשרד החינוך.

    במסגרת ההסכם הקואליציוני, האם נחתמו סעיפים העוסקים בבעיות שמעיקות כעת על המערכת?

    בהחלט. ישנם כמה וכמה סעיפים, חלקם מדברים באופן פרטני, וחלקם סוכמו כהחלטה להקים ועדות או צוותים – לפי העניין – בהם תהיה נציגות למנהלי המוסדות ושיקבלו החלטות משותפות".

    בדיוק בנקודה הזאת, מזדעק אשר על התנהלותם הבלתי הגיונית של אנשי משרד החינוך. "המצב כיום שהם מתנהלים לבדם. עושים בעצמם ככל העולה על רוחם. מקובל בכל הגופים הגדולים, כמו אוניברסיטאות וכדומה, שיושבים עם הצד השני, משתפים, שומעים, בודקים ומקבלים במשותף החלטות, מגיעים לאיזונים הנכונים. כאן המצב שונה בתכלית".

    מניסיונו כראש עיר בעלת מערכת חינוך ענפה ומימיו כפרלמנטר, קובע אשר נחרצות כי התנהלות משרד החינוך חורגת מהיגיון ומהתנהלות עניינית, ומונעת מאינטרסים שונים. "עושה רושם, והרבה יותר מרושם, התחושה, בעצם המציאות היא שיושבים פקידים וממציאים דברים חדשים ללא בדיקה אם הם מוצדקים".

    אחרי שסיפר על שני גני ילדים בעירו בני ברק, האחד ממ"ד והשני חרדי, ועמד על ההבדל הבלתי נתפס בהתייחסות המשרד אליהם, תוך ציון אפיזודה אירונית משהו על מכתב שנשלח אל "עמותת עיריית בני ברק", עבר הח"כ לשעבר לעסוק בנושא החמור יותר, הלא הוא התערבות המחוז החרדי בתכנים של החומר הלימודי.

    "מה שקורה לאחרונה – לטענת האנשים בשטח – דברים של התערבויות מיותרות לחלוטין, רק בגלל אותה אג'נדה להצר צעדנו ולחנך אותנו אחרת. הקימו דור מפקחים שאין להם ותק חינוכי, לא מכירים את האוכלוסייה, אלו דברים שנעצור על הסף".

    אשר נותן אמון בשר החינוך נפתלי בנט ובאמירותיו כי רוח המפקד השתנתה, אך לטענתו, הרוח לא מחלחלת לשטח. "בסופו של דבר, מי שהמנהל עומד מולו הוא הפקיד, היועץ המשפטי, אליהם לא חלחלה הרוח החדשה. יש שם אנשים שבאים מתוך אג'נדה להצר את צעדנו".

    הוראתו של הגראי"ל שטיינמן שהועברה בכינוס האיגוד, נותנת – לדברי אשר – משנה גיבוי ותוקף לעמידתם של מנהלי המוסדות, כמו גם היותה מסך מבדיל בין עניין אחד למשנהו. "כל נושא פדגוגי שמפקח בא לדבר או רוצה להיכנס לכיתות, להתערב בתכנים, או בהשתלמויות של גננות, מורים ומנהלים – יתקלו בתשובה שלילית. בשאר עניינים טכניים, נמשיך לשתף פעולה כבעבר".

    "ההוראה האת נותנת בהירות גדולה. ככה אי אפשר להמשיך, לא ניתן להם דריסת רגל בנושאים חינוכיים ופדגוגיים. התרגלנו שמעמיסים עלינו עוד ועוד, זה דבר שלא קיים בשום מגזר ואין שום סיבה שזה יהיה לנו בגלל אמונתנו ובגלל הבחירה שלנו לחנך את ילדנו בדרך התורה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      נו העסקנים יצטרכו להתנהל ביושר ויהיה עליהם פיקוח. מה רע ?

    2. 2

      שטויות עוד אחד שמתחנף למנהלים. מי הם המפקחים והמפקחות? לך תבדוק ותראה שמדובר בחרדים ויראים לדבר השם. גננות ואנשי חינוך לשעבר נפלאים.

    3. 1

      מי הם המפקחים והמפקחות?
      חלק מהם מעלימי מס ידועים בבני ברק ובירושלים
      בעסקיהם הפרטיים
      פתאום בעניין התערבויות משרד החינוך הם הופכים לממלכתיים
      מדובר בבגידה של אנשים מהסוג השפל ביהדות החרדית